Kompleksowy program zarządzania jakościąI. Organizacja usług szkoleniowych
Organizator szkolenia realizuje szkolenia otwarte oraz szkolenia zamknięte realizowane na zlecenie zamawiającego.
Schemat realizacji szkoleń otwartych prowadzonych przez firmę:
identyfikacja potrzeb szkoleniowych,
przygotowanie i sprecyzowanie oferty szkolenia,
określenie celów szkolenia,
wybór kadry szkoleniowej w tym trenera zgodnie z wymogami wewnętrznymi firmy,
rekrutacja,
potwierdzenie miejsca szkolenia oraz jego przygotowanie merytoryczne,
przeprowadzanie szkolenia,
podsumowanie i ewaluacja,
rozliczenie.
W przypadku szkoleń otwartych po zakończonym procesie rekrutacji pracownik firmy przed rozpoczęciem realizacji szkolenia kontaktuje się z uczestnikami szkolenia telefonicznie bądź drogą mailową w celu przekazania informacji na temat terminów oraz ewentualnych dalszych etapów uczestnictwa w szkoleniu.
Schemat realizacji szkoleń zamkniętych prowadzonych przez firmę:
badanie potrzeb szkoleniowych w postaci zamówienia zleceniodawcy,
określenie celów szkolenia,
rekrutacja,
wybór kadry szkoleniowej,
wybór miejsca szkolenia oraz jego przygotowanie merytoryczne,
przeprowadzanie szkolenia,
podsumowanie i ewaluacja,
rozliczenie.
W przypadku realizacji szkoleń współfinansowanych ze środków zewnętrznych analiza potrzeb, charakterystyka grupy docelowej oraz cele szkolenia ujęte są we wniosku o dofinansowanie projektu.
W przypadku szkoleń realizowanych na podstawie zamówienia publicznego, analiza potrzeb, charakterystyka grupy docelowej oraz cele szkolenia ujęte są w SIWZ i/lub Przedmiocie zamówienia
Realizacja każdego prowadzonego przez firmę szkolenia poprzedzona jest badaniem potrzeb uczestników w postaci przeprowadzonej diagnozy potrzeb szkoleniowych, która zawiera informacje na temat kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia oraz oczekiwań uczestnika lub podmiotu zamawiającego w szczególności dotyczące pożądanych rezultatów szkolenia i obszaru ich stosowania.
Cele uczenia się oferowanych szkoleń zawarte w programach szkoleń są prezentowane w formie opisu efektów uczenia się dla uczestnika oraz sformułowane w sposób mierzalny.
Uczestnicy szkolenia otrzymyją materiały zawierające podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na której zostało ono oparte. Przed realizacją każdego szkolenia opiekun merytoryczny sprawdza materiały szkoleniowe.
Oferowane przez firmę materiały wspomagające kształcenie są wykorzystywane w sposób respektujący prawo autorskie, co obejmuje w szczególności przywołanie ich autora i źródła.
Realizowane przez firmę szkolenia wykorzystują różnorodne, angażujące uczestników metody kształcenia i są̨ dostosowane do specyfiki sytuacji uczących się osób dorosłych. Stosowane metody są̨ adekwatne do deklarowanych rezultatów, treści szkolenia oraz specyfiki grupy.
Firma stosuje do wszystkich szkoleń procedurę oceny efektów uczenia się, uwzględniającą badanie opinii uczestników w postaci raportów ewaluacyjnych sporządzanych na podstawie ankiet ewaluacyjnych przekazywanych uczestnikom. Raporty zawierające ocenę efektów uczenia się udostępniane są kadrze prowadzącej dane szkolenie, a w przypadku szkoleń zamkniętych również zlecającej je instytucji.
Firma zapewnia uczestnikom wsparcie w utrwalaniu efektów uczenia sie w formie możliwości osobistych lub dystansowych konsultacji z kadrą trenerską do 30 dni od ukończenia szkolenia.
II. Kompetencje i rozwój kadry szkoleniowej
Każde szkolenie realizowane przez firmę objęte jest nadzorem opiekuna merytorycznego odpowiedzialnego za zapewnienie rzetelności treści i adekwatnych do celów metod pracy. Funkcja ta może być pełniona przez osobę prowadzącą szkolenia.
Osoba pełniąca rolę opiekuna merytorycznego musi spełniać łącznie następujące warunki:
posiada min. 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie odpowiednim do tematyki nadzorowanych szkoleń lub zrealizował w tym zakresie 200 godzin szkoleń,
dysponuje wykształceniem w zakresie odpowiednim do tematyki szkolenia.
Wszyscy członkowie kadry szkoleniowej posiadają̨ doświadczenie zawodowe lub wykształcenie odpowiednie do zakresu tematycznego prowadzonych szkoleń.
Każda z osób należących do kadry szkoleniowej firmy spełnia co najmniej jeden z wymienionych poniżej warunków:
ukończyła trwający min. 60 godzin kurs dydaktyczny lub przygotowujący do kształcenia dorosłych,
dysponuje przyznanym przez zewnętrzną instytucję certyfikat potwierdzający posiadane kompetencje,
posiada 200 godzin doświadczenia zakresie w edukacji osób dorosłych.
Firma prowadzi ocenę kadry szkoleniowej w sposób uwzgledniający teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu tematyki szkoleń oraz kompetencje społeczne i metodyczne związane z kształceniem dorosłych. Analogiczne kryteria są stosowane w odniesieniu do rekrutacji, o ile jest prowadzona. Kompetencje opiekuna merytorycznego/trenera muszą zostać zweryfikowane na etapie wyboru kadry szkoleniowej.
Oceny kompetencji dokonuje się na podstawie dokumentów przedstawionych przez kandydata na opiekuna merytorycznego/trenera, tj. CV, dyplomów, certyfikatów, nabytych uprawnień, zaświadczeń o realizacji szkoleń i kursów itp.
III. Infrastruktura, organizacja i obsługa klienta
Oferowane przez firmę szkolenia odbywają się w pomieszczeniach spełniających warunki zgodne ze Standardem SUS 2.0.
W przypadkach gdzie jest to uzasadnione wyjątkową formą pracy, wynikającą z przyjętych celów i metod kształcenia dopuszczalna jest realizacja szkoleń nie spełniających części warunków zawartych w standardzie.
Firma stosuje procedurę reklamacji dotyczącą sytuacji, w których szkolenie nie spełniło oczekiwań odbiorców.
W przypadku niezadowolenia uczestnika z danego szkolenia może on złożyć skargę ustna skierowaną do trenera lub koordynatora organizacyjnego lub innego pracownika firmy zaangażowanego w realizację szkolenia. W przypadku złożenia reklamacji musi ona zostać sporządzona w formie pisemnej zgodnie z procedurą reklamacji.
W przypadku, gdy szkolenie nie zostanie zrealizowane lub było zakłócone z nieprzewidzianych i niezależnych od firmy powodów - firma zaproponuje uczestnikom do wyboru inny termin/terminy, w których usługa będzie wykonana zgodnie z procedurą postepowania w wypadku pojawienia się nieprzewidzianych trudności.
Firma publikuje na stronie internetowej www.proxymo.pl informacje o swojej koncepcji działania zawierającą misję, cele, wartości, obszary tematyczne szkoleń, metody kształcenia czy kierunki doskonalenia i rozwoju.
IV. Zarządzanie jakością usług szkoleniowych
Firma publikuje na stronie internetowej www.proxymo.pl aktualny katalog oferowanych szkoleń zawierający informacje o programach nauczania oraz dotychczas zrealizowanych projektach szkoleniowych.
Dokumentacja szkoleniowa prowadzona przez firmę, dokumentująca proces szkolenia, zawiera co najmniej: program, listę̨ obecności, materiały szkoleniowe przekazane uczestnikom, ankiety ewaluacyjne, testy (wybrane szkolenia), oraz certyfikaty wydane uczestnikom.